FANDOM

להלן מוצגת רשימת הדמויות הקיימות בעולם המערכה רומח הדרקון וגורלם.

תבנית:פרטי עלילה

גיבורי הרומחעריכה

תניס חצי-אלףעריכה

תניס הוא סייר חצי אלף, שאימו האלפית נאנסה בידי שכיר חרב בן אנוש. נחשב למנהיג גיבורי הרומח. עצם היותו בעל גזע מעורב גרם לאי נוחות בקרב שאר האלפים. לאחר פגישתו עם חלמיש כור-אש באחת ממסעותיו של הגמד לקלינוסט, תניס החליט לגור עם הגמד במרגוע.

סער בהיר-להבעריכה

בנו של אביר סולאמניה, סער ואימו נאלצו לברוח מטירתם כתוצאה מהתקוממות. למרות שאיבד כל קשר עם אביו, סער ממשיך לציית לחוקי מסדר האבירות מתוך שאיפה להפוך לאביר. הוא נהרג בקרב בידי קיטיארה בהגנתו על צריח הכהנים בפלנתאס.

חלמיש כור-אשעריכה

חלמיש הוא גמד גבעות נרגז ורוטן שהגלה עצמו מכפרו עקב סכסוך משפחתי. הוא נשאר במרגוע ועסק בסחר, בטרם פגש בגדילן קוץ-רגל. הוא מת מהתקף לב במהלך מסע בדרך הררית. פלאדין, בדמותו של פיזבן, לקח אותו למצודתו של ריאורקס, שם הוא מחכה למותם של חבריו הצעירים.

גדילן קוץ-רגלעריכה

קנדר שהגיע למרגוע לאחר תאוות נדודים והתמקם בביתו של חלמיש כור-אש. גדילן הפך לחבר טוב של החבורה ועזר במהלך מלחמת הרומח. נודע כי הוא גם עזר בזמן מלחמת הנשמות, וטייל בזמן לאורך התקופות. הדמות היחידה שהביסה את כאוס. הבעיה שלו היא שאף אחד לא בוטח בו והוא רוצה לעזור בהגנה על הטוב משום היותו קנדר טיפוסי.

רייסטלין מאז'רעריכה

אחיו התאום של קרמון מאז'ר, רייסטלין הוא רב מג בעל עוצמה, חריף מוח ואנוכי אך בילדותו היה שברירי בגופו ולכן היה תלוי מאוד באחיו קרמון. לאחר התערבותה של אחותו החורגת קיטיארה אות-מאטר, רייסטלין התקבל לשורות האקדמיה לקסם ובגיל 21 עבר את המבחן. בעת המבחן השתלט פיסטנדנטילוס על נשמתו ונתן לו עור זהוב המגן מפני כשפים. לאחר המבחן, נתן לו פר סליאן עיני שעון חול כדי ללמדו חמלה, אבל נתן לו כפיצוי את מטה מאגיוס. תאוותו לקסם הגבירה את כוח רצונו, מה שגרם לו להקריב אפילו את בריאותו. בבגרותו, הוא שאף לאלוהות וטייל בזמן לעבר. היה באפשרותו להביס את טאקיזיס, אולם הוא ראה כי מעשיו יובילו לחורבן. כתוצאה מבדידותו הרבה בילדותו, רייסטלין הוא בעל אישיות קרה לכל מלבד ליצורים הנחותים בקרין. אספקט זה שבאישיותו גורם לו להתחבר לגמדה בופו. רייסטלין הוא אדון העבר וההווה והוא אדון צריח הכישוף הנעלה בפלנתאס.

קרמון מאז'רעריכה

אחיו הבכור של רייסטלין, קרמון הוא אדם מגודל ויפה תואר, אך גם כבד מחשבה שחובב פעילות פיזית עקב עבודותיו בחוות מאז ילדותו. בהיותו ההיפך הגמור מאחיו, קרמון מרגיש שהוא חייב לסוכך ולהגן עליו בכל עת. הוא הצטרף לשורות שכירי החרב וערך מסעות עם אחיו, לאחר שעבר אימונים עם סער בהיר-להב תחת הדרכתו של חלמיש כור-אש. לאחר מלחמת הרומח הוא התחתן עם טיקה וויילן ולהם נולדו שלושה בנים - תנין, סער ופלין ושתי בנות - לאורה ודזרה. קרמון מת מעט לאחר הסערה הגדולה, במה שסימן את תחילת מלחמת הנשמות.

סהר פזעריכה

נסיכה ברברית, ביתו של ראש שבט קה-שו. היא הגיעה למרגוע בנושאה מטה בדולח כחול בעל כוחות מיסתוריים ומחפשת אחר כהנים שיסבירו לה את מהות האלים האבודים. היא עורכת את מסעותיה יחד עם מי נהר, בן שבטה ומושא אהבתה. היא נעשית לנביאתה של האלה מישקאל. לאחר מלחמת הכאוס ואבדן ביתה ובעלה, היא מוצאת בתוך תוכה את הכוח להקים את מגדל האור, שביב של תקווה. לאחר הסערה הגדולה, שמסמלת את תחילתה של מלחמת הנשמות, היא עוברת דרך אנסאלון במטרה להתעמת מול מינה, חניכתה לשעבר וכעת כהניתה של טאקיזיס. תפילתה בעת היותה על ערש דווי נשמעת ע"י פלאדין, אשר נעזר בה כדי למצוא את כוכב הלכת קרין.

מי נהרעריכה

נכדו של נווד המאמין באלי האמת, בן השבט קה-שו. מי נהר היה רועה צאן שהתאהב בסהר פז, ביתו של ראש השבט. לאחר השלמת המסע להוכחת קיומם של אלי האמת ע"מ להוכיח את ערכו, הוא נידון להוצאה להורג באשמת כפירה. סהר פז הצילה אותו, ושניהם נמלטו. בכך הפכו לגולים משבטם.

קיטיארה אות-מאטרעריכה

אחות חורגת לקרמון ולרייסטלין מאז'ר. קיטיארה הפכה לשכירת חרב בגיל צעיר מאוד. היא הייתה מושא אהבתו של תניס חצי-אלף לפרק זמן מסוים וערכה מסעות בחיפוש אחר אביה, אביר סולאמני. בדרך היא הצטרפה לשורות צבאות הדרקון ובמהרה קודמה לפקד על צבא הדרקונים הכחולים. קיטיארה הפכה לבת בריתו של לורד סות', שרדה את מלחמת הרומח והמשיכה לרדוף אחר שאיפותיה. לבסוף היא נהרגה בידי דלאמר האפל, חניכו לשעבר של רייסטלין, בצריח הכישוף הנעלה לאחר שניסתה לעזור לאחיה לחזור מהמצולות.

שאר הדמויותעריכה

פלד בהיר-להבעריכה

תבנית:הפניה לערך מורחב בנם של סער בהיר-להב וקיטיארה אות-מאטר. כאשר גדל לצד אימו, פלד הצטרף לאבירי טאקיזיס לאחר פלישתו של אריאקן ונהפך לאביר הלילך. הוא גילה את זהותו של אביו לאחר פגישה עם תניס חצי-אלף וקרמון מאז'ר, מה שגרם לו להיות נתון במאבק תמידי כנגד צידי הטוב והרע שבו. נהרג בידי כאוס במלחמת הכאוס וגופתו נחה בקברם של הגיבורים האחרונים.

ג'ררד אות מונדרעריכה

אביר סולאמניה שהוצב לשמור על קברם של הגיבורים האחרונים בתחילת מלחמת הנשמות. הוא מתואר כאדם לא נאה מבחינה חיצונית אך בעל ביטחון. הוא עזר ללאורנה ולאלפים הקלינסטים. בסופו של דבר הוא פורש ממסדר האבירות לאחר כישלון בהצלת האלפים הקלינסטים, שכעת פליטים, ונהפך לשריף העיירה מרגוע.

אלהנה צפרירעריכה

ביתו של דובר הכוכבים לוראק. בזמן מלחמת הרומח, אלהנה מובילה את אנשיה אשר בגלות לעבר ארגות'. מאוחר יותר היא מביאה את גיבורי הרומח לסילבנסטי, שנשלטת ע"י חלום-סיוט בידי דרקון זדון. אלהנה התאהבה בסער בהיר-להב ואף נתנה לו אבן קסמים, אך אהבתם לא החזיקה מעמד משום שהוא מת זמן קצר לאחר מכן. היא מתחתנת עם פורתיוס קנן ויחד איתו היא מסירה את הקללה מעל סילבנסטי. נישואיהם הם קרי רגש ופוליטיים בלבד, אך הם לומדים לאהוב זה את זה. במהלך מלחמת הכאוס, נולד לה בן בשם סילבנושיי. שנים מאוחר יותר, סילבנושיי יתאהב במינה ויעבור איתה לסנקטיון. שם הוא יהרוג את טאקיזיס ומינה תהרגו. אלהנה קוראת לאחיינה בשם גילתאס, מנהיג האלפים, ועוזבת.

בטרילוגיית "גלות האלפים" מתגלה כי אלהנה יצאה בחיפוש אחר פורתיוס, והיא מוצאת אותו בביאנוסט. היא מצטרפת אליו במאבקו לשחרר את קלינסטי.

אליסטןעריכה

אליסטן הוא תיאוקרט שאמונתו מומרת לאחר שסהר פז מראה לו את הדיסקים של מישקאל. הוא נהיה חולה ונשלח למכרות פקס תרקס שתחת שליטת לורד הדרקונים ורמינארד. הוא ניצל בידי גיבורי הרומח ומוביל את פליטי פקס תרקס מהמכרות, ולאחר מכן מקים את מקדש פלאדין בפלנתאס. הוא מת לאחר התייעצות בעניינו של רייסטלין מאז'ר עם תניס חצי-אלף ודלאמר האפל, ופלאדין (בגופו של פיזבן) תובע את גופתו.

אסטינוסעריכה

אסטינוס שומר התורה הוא הספרן הראשי של ספריית פלנתאס. פיסטנדנטילוס יצר את כדור הזמן בכדי שאסטינוס יוכל לנדוד ברחבי הממלכה ולתעד את כל אשר קורה. אסטינוס מתעד את המאורעות עד לזמן מלחמת הכאוס, כאשר הוא נעלם באופן מפתיע. האמונה רווחת כי אסטינוס מקושר לגיליאן, אל הספר, או אפילו בנו. האגדה מספרת שאסטינוס נמצא באימונים בידי גיליאן לחזור אחורה בזמן כדי להפוך בעצמו לגיליאן, ובכך ליצור לולאת זמן. פניו לא נראו מאז מלחמת הכאוס.

אריאקסעריכה

דולקט אריאקס הוא לוחם ואשף קסמים זדוני שמוביל את צבאות הדרקונים של אנסאלון במהלך מלחמת הרומח. אדם חזק ומטיל מורא, הוא נהג לשלוט ביד רמה תוך הטלת פחד. אביו של אריאקן, מייסד אבירי טאקיזיס. אריאקס הוא מנהיג כלל צבאות הדרקונים (כל יחידה נשלטת בידי לורד דרקונים משלה), והכתיר עצמו כקיסר אנסאלון. התקפותיו עוזרות לכבוש את מרביתה של אנסאלון. בפגישה בין הלורדים השונים, תניס חצי-אלף בעזרתו של רייסטלין מאז'ר הורג את אריאקס. בנו אריאקן הוא תוצר רומן בין אריאקס לבין האלה זבואים.

אריאקןעריכה

בנו של אריאקס ושל אלת הים זבואים. מייסד אבירי טאקיזיס (כעת אבירי נראקה), אותם יצר בעקבות התחקותו אחר אבירי סולאמניה. אביריו כמעט וכבשו את כל אנסאלון, אך צבאות הכאוס הפריעו להמשך תוכניתו, והוא מת בקרב. נודע כי נשמתו נותרה ללא פגע, וכי זבואים השיבה אותו לחיים, אולם גורלו הסופי אינו ידוע.

ברם איש הנצחעריכה

אבן היסוד התגלתה ע"י ג'סלה ואחיה ברם, שהחליט לקחת אחד מאבני הברקת המעטרים אותה. אחותו נהרגה לאחר שניסתה לעצרו, ואבן הברקת התמזגה בחזהו - מעניקה לו חיי נצח. ללא אבן הברקת, אבן היסוד חסרת תועלת, ונמנעת מטאקיזיס אלת הזדון הפלישה לקרין. היא פוקדת על כוחותיה לחפש אחר ברם.

בופועריכה

גמד. אינו נלקח ברצינות אלא מלבד רייסטלין מאז'ר. רייסטלין מטיל עליו כישוף ידידותי, אולם עם הזמן מתחבר אליו באמת והוא היחיד שמחשיבו כחבר. בופו גונב את ספר הלחשים של פיסטנדנטילוס מהדרקונית קיסאנת' ומעניק אותו לרייסטלין כמתנת פרידה.

גליתאסעריכה

בנם של תניס חצי-אלף ולאורנה קנן. מנהיג עם האלפים, וידוע כדובר השמש והכוכבים. היה בעברו כחוש וחלש, אך משנעשה למנהיג האלפים התחזק. הוא נהפך לבובת חוטים של הסנאט כשליטה של קלינסטי, אך מצליח להוביל תנועת מחתרת בראשות אישתו קריאן, הידועה בשם "הלביאה", ולשחרר את מרבית הממלכה. הוא מטיל על הגמדים לחפור מנהרות מתחת לקלינוסט כדרכי מפלט. כאשר הדרקונית העצומה בריל מתה ונופלת על העיר, הקרקעית מתמוטטת והעיר הופכת לאגם. החל מטרילוגיית "גלות האלפים", גילתאס מוביל את אנשיו לארץ כור.

דהאמון גרימוולףעריכה

דהאמון היה אביר טאקיזיס לפני שראה חזיון של סהר פז בקברם של הגיבורים האחרונים. הוא הופך לאביר לגיון הפלד ומנהיג גיבורי הלב עד שכמעט הורג את סהר פז כתוצאה מכישוף שהטילה עליו מאליסטריקס, אדונית הדרקונים האדומה. דרקון כסף וצללים עוזר לשבור את הכישוף מעל דהאמון, אך לתועלתו הפרטית. שבירת הכישוף מזיקה לדהאמון, שמתדרדר למעשים נפשעים. מטרתו בחיים היא שאיפותיו האישיות ולהפטר מכוח הכישוף, שנותר בגופו בצורת קשקש הדרקונית ואשר מתפשט. במעשה תחבולה, דהאמון עובד עבור דרקון הצללים ע"מ להפטר מסייבל, לורד הדרקונים השחורים. אולם, דאהמון מחליט להרוג את דרקון הצללים בעזרתם של סיבאק הדרגוני חסר הכנפיים, האביר הסולאמני המטורף ראג, פיונה ומכשף האורגים מאלדרד. בנסיונו להשתחרר מעול דרקון הצללים, דהאמון כמעט והופך לבן כלאים. מאוחר יותר, כאשר דרקון נוסף מבקש את עזרתו בהחייאת דרקון הצללים, התהליך משתבש ודהאמון הופך לדרקון צל. שנים לאחר מכן הוא משתוקק לשוב לחייו האנושיים אך נרדף בידי סייבל. הוא מצליח להרגו, אך מת כתוצאה מכך.

דלאמר ארג'נטעריכה

תבנית:הפניה לערך מורחב דלאמר הוא אחת הדמויות הראשיות בסדרת רומח הדרקון, אשר ידוע גם כדלאמר האפל. דלאמר הוא אלף סילבנסטי שנולד למשפחת משרתים בעלי התואר ארג'נט ("מכשף קסם למשפחות אצולה" באלפית), שירת במספר בתי אצולה ולמד באופן בסיסי את אומנות הקסם הלבן של סולינארי. באחת מהשליחויות עבור אדונו גילה מערה ובה ספרי הקסם השחור של נויטארי (האסור ללימוד על ידי האלפים) ומרצונו לכוח חזר לשם בקביעות כדי ללמוד אותם. לפני פינוי סילבנסטי בידי לוראק הגה דלאמר תוכנית ונלחם בעזרת טובי המכשפים האלפים בשרי הדרקונים. למרות זאת, כשנתגלה סודו הוא הוגלה מארצו עקב השימוש בכישוף השחור. לאחר גירושו הלך דלאמר לצריח הכישוף הנעלה ועבר שם את המבחן. כשרייסטלין שלח בקשה לשוליה נשלח דלאמר וגם ריגל עבור המועצה. לפני שעזב לאיסתאר העניש רייסטלין את דלאמר וצרב חמישה חורים בבשרו שלעולם לא יגלידו. לאחר מות לדונה התמנה לראש מסדר הגלימות השחורות ולאחר מות ג'סטריוס לראש המועצה. במלחמת הכאוס ירד לאביס כדי להלחם בכאוס, נפצע קשה ונשאר בחיים רק בזכות ג'נה. במלחמת הנשמות מגלה דלאמר קסם בשם "התואבה" ובשירות טאקיזיס הורג את פלין. בסוף מלחמת הנשמות דלאמר מקים מחדש את המועצה. דלאמר הוא מכשף ממסדר החלוקים השחורים, שמסוגל לתעל את כוחו של הירח השחור נויטארי. היה למשך תקופת מה חניכו של רייסטלין מאז'ר. דמותו נהרגה אך הוחייתה מחדש. נקרא "האלף האפל" בידי אלהנה. בשיא כוחו נחשב דלאמר לאחד משלושת שחורי הגלימות החזקים ביותר (אחרי רייסטלין ופיסטנדנטילוס).

הומא ארס-דרקוןעריכה

אביר סולאמני אגדי ממסדר הכתר שנודע כי הביס את אלת הזדון טאקיזיס והכריח אותה לעזוב את עולם קרין. כמו כן, הוא עזר למצוא את רומחי הדרקון וסיפק בכך את הכח הדרוש לבני בריתו. בין חבריו נמנים קאז המינוטאור ומאגיוס המג. מתאהב שלא ביודעין בדרקונית הכסף גוונית' ומודה בפניה על אהבתו. שמו לקוח מתוך ציפור מיתית במיתולוגיה הפרסית ("ציפור גן עדן").

אלראן וויילןעריכה

אביה הביולוגי של טיקה וויילן. אלראן היה מג מתחיל שנהג לבדר קהל ולגנוב מהם תוך כדי מעשה, מפעיל עליהם את קסמו. אלראן החל כתעלולן המיומן בזריזות ידיים, כשהשיגה ידו מעט קסם ממג נודד. נטש לבסוף את טיקה, ואוטיק סנדאת' נעשה לאביה החורג.

טיקה וויילןעריכה

ביתו המאומצת של אוטיק סנדאת', בעל פונדק המפלט האחרון אשר במרגוע, לפני מלחמת הרומח. אביה הביולוגי, אלראן הנוכל, נטש אותה מעט לאחר יום הולדתה ה-11. למרות היותה ברמנית פשוטה, טיקה היא אמיצה מאוד ובעלת תעוזה - היא ידועה בהכאת דרגונים בעזרת מחבתה ועריכת מסעות עם קרמון מאז'ר לעיתים תכופות. בתחילה קרמון סרב להחזיר לה אהבה מכיוון שלטענתו היה מחויב לעזור לרייסטלין אחיו. התחתנה עימו במהלך מלחמת הרומח. אוטיק פרש מעבודתו והשאיר את הפונדק בניהולם. לטיקה וקרמון חמישה ילדים - תנין, סער, פלין, לאורה ודזרה.

דוד פורץ מלכודותעריכה

קנדר. נטען כי הוא דודו של גדילן. בתקופה מסוימת נפגש בגמדי גאיות שגרמו לכך שיאכל בידי גובלינים.

מאגיוסעריכה

מג אשר לובש חליפות לבנות, אדומות ושחורות, ולמשך תקופת מה הפך למכשף עריק. היה שותפו למסע של הומא ארס-דרקון ועזר לו במלחמתו נגד טאקיזיס. מאגיוס מת בידי גלאן דראקוס, לאחר שנתפס ועונה. ספר הלחשים שלו שמור בצריח הכישוף הנעלה, עד אשר ניתן לפלין מאז'ר, שהשתמש בו להלחנת כישוף מלחמה עוצמתי שמאגיוס עצמו לא הצליח להלחין. הכישוף פגם בספר, אך ממילא אלי הקסם עזבו את העולם. המטה של מאגיוס הוא ממצא עוצמתי עד מאוד והוא נעשה בשימוש ע"י רייסטלין ופלין. לאחר מותו בידיו של דראקוס, הומא הצהיר כי מעתה ואילך, כל המגים ישאו עימם חרב לצורך הגנתם.

תנין מאז'רעריכה

בנם הבכור של קרמון מאז'ר וטיקה וויילן. נקרא על שם תניס חצי-אלף. בימי צעירותו הוא יצא למסעות יחד עם אחיו סער ופלין, מחפשים אחר הרפתקאות בכדי להוכיח את ערכם לאבירי סולאמניה. בסופו של דבר הוא נהיה אביר והיה הראשון ממשפחת מאז'ר שהצטרף לשורות מסדר הכתר. במשימת פיטרול, האחים גילו צי ספינות המתקרב אל החוף. במקום להימלט הם המתינו לאויביהם ונלחמו עד שהאחרון שבהם נוצח. אולם, תנין וסער נהרגו.

סער מאז'רעריכה

בנם השני של קרמון וטיקה וויילן. נקרא על שם סער בהיר-להב. כמו אחיו תנין, סער ביקש להצטרף לשורות מסדר האבירים. הוא ותנין ערכו מסעות יחד עם אחיהם הצעיר פלין. סער מת מעט לפני פרוץ מלחמת הכאוס, כאשר האבירים האפלים של טאקיזיס תקפו את קאלאמן. גופתו נמצאת במרגוע.

לאורה מאז'רעריכה

ביתם של קרמון וטיקה וויילן. לאורה לא בחרה בחיי הרפתקנות, כי אם הפכה להיות אם פונדק המפלט האחרון במרגוע כהוריה. היה לה שיער אדמוני, אם כי לאחרונה הפך לבן.

פלין מאז'רעריכה

בנם הצעיר של קרמון וטיקה וויילן. הוריו של פלין לא תמכו בכך שילמד קסם מחשש שילך בדרכי דודו, רייסטלין, אולם למרות זאת פלין למד קוסמות והצטרף לשורות מסדר החלוקים הלבנים. הצטרף למסעותיהם של אחיו תנין וסער בחיפושם אחר האבן האפורה מתוך מטרה להפוך לאבירי סולאמניה. היה יחד עם אחיו כאשר נהרגו בקרב, אך הוחזק ככופר נפש בידי האויב. יש לו תפקיד חשוב בעת מלחמת הכאוס, והוא הלחין לחש מלחמה עוצמתי שהיה כתוב בספר הלחשים של מאגיוס. פלין מצטרף לגיבורי הלב להלחם בדרקוני הענק. כתוצאה ממלחמת הנשמות, הוא ויתר על חיי הקוסמות, וכעת הוא ראש העיר מרגוע וחי את חייו עם אישתו אושה.

אושה מאז'רעריכה

אישתו של פלין מאז'ר. גדלה וחונכה בידי האירדא, גזע האורגים המקורי בטרם נפל חֵינם בתחילת מלחמת הכאוס. היא נפגשת עם כמה דמויות בפלנתאס, ואף מגיעה למצולות, נלחמת בכאוס ומגרשת אותו מהממלכה.

לינשה מאז'רעריכה

ביתם של פלין ואושה מאז'ר. לינשה הצטרפה לשורות אבירי סולאמניה מתוך כבוד לאחי אביה. היא מתמחה במשימות בהן נדרש שימוש בחמקנות, בדר"כ אסיפת מידע עבור מסדר האבירות. היתה האישה הראשונה שהצטרפה לשורות מסדר הכתר.

אולין מאז'רעריכה

בנם של פלין ואושה. נעשה למכשף מסדר החלוקים הלבנים. התיידד עם הדרקון זריחה.

מינהעריכה

מינה היתה יתומה אשר נלקחה תחת חסותה של סהר פז במגדל האור. לא זכור לה הרבה מעברה, פרט להיותה אבודה על אי בודד ומשכה את תשומת ליבה של טאקיזיס. בגיל 17 היא התגלתה בעקבות הסערה הגדולה שסימנה את תחילת מלחמת הנשמות. היא הובילה את צבאות נראקה, אבירי טאקיזיס לשעבר, לכיבוש מרביתה של אנסאלון (בעיקר סולאנתוס, סנקטיון וסילבנסטי). אוחדה מחדש עם אימה המאמצת סהר פז בצריח הכישוף הנעלה, דבר אשר הוביל לגילויה מחדש של קרין בידי אלי האמת. לאחר מלחמת הנשמות, שבה הרגה שני אדוני דרקונים, מינה היתה מוכנה למסור את נשמתה לטאקיזיס, אך בטרם הצליחה אלת הזדון לקחת את חייה, סילבנושיי הרג את טאקיזיס, כעת בת תמותה. מינה משרתת כיום את כמוש, אל האלמתים. קיימת השמועה כי היא עצמה אלה.

סילבנושייעריכה

בנם של אלהנה צפריר ופורתיוס קנן. היה דובר הכוכבים למשך זמן מועט, כאשר נהפך לבובת חוטים בידי גנרל קונל, עוצר האומה הסילבנוסטית. סילבנושיי מתאהב במינה המיסתורית, נביאתה של אלת הזדון טאקיזיס, ולפי בקשתה הוא הורס את ההגנות על סילבנסטי ובכך מאפשר לצבאות נראדה לכבוש את האלפים הסילבנוסטיים. הוא עוקב אחר מינה לסנקטיון, שם הוא חוזה בנפילתה של טאקיזיס בת התמותה כאשר הוא הורג אותה בעזרת רומח דרקון שבור. מינה הורגת אותו לאחר מכן, וגופתו נחה בקברם של הגיבורים האחרונים במרגוע.

סיתלעריכה

דובר הכוכבים השני, בנו של סילבאנוס (מייסד האומה הסילבנסטית) ואביהם של סיתאס וקית-קנן. מוזמן ע"י בנו קית קנן לבקר בסיתלבק, לאחר שזה עזב את עיר הבירה ובנה אותה. בזמן שהותו שם, סיתל נרצח בידי מתנקשים ארגות'ים ותואר דובר הכוכבים מועבר לבנו סיתאס.

קית קנןעריכה

דובר השמשות הראשון. מנהיג ומייסד האומה הקלינסטית. בנו של סיתל ואחיו התאום של סיתאס. עם הזמן הוא בורח מסילבנסטי וחובר לאלפית הערבות אניה. היא נכנסת להריון אך נהרגת כאשר הופכת לעץ (ומתוכה מגיח סילבראן בנה). קית בונה את העיר סיתלבק ומזמין את אביו לביקור, אך זה נרצח בעת ביקורו בידי מתנקשים ארגות'ים. קית מוביל את האלפים למלחמה נגד אומת הארגות'ים ובנצחונו מקבל את האישור לבנות את אומת קלינסטי. מת כתוצאה מתחבולה של בנו אולביאן בידי סילבראן, אך על ערש מותו מגלה את הדבר וממנה את סילבראן ליורשו. גופתו נחה במנהרה תת-קרקעית בשם סלאמורי, בדרך שבין ארצות האלפים למצודת פקס תרקס.

סילבראןעריכה

בנם של קית-קנן ואניה, סילבראן הוא דובר השמשות השני. נלקח לקלינסטי לאחר שהגיח מתוך העץ שהיה אימו (בעת מותה כשהיתה בהריון איתו היא נהפכה לעץ). הפך ליורש המלכות, מה שגרם לקנאות רבה מצד אחיו החורג אולביאן. אולביאן השתמש בקסם כדי להערים על אחיו ולפגוע באביו קית-קנן, שנפצע אנושות. קית-קנן, על ערש מותו, מוחל לאולביאן על תחבולתו ומאשר כי סילבראן הוא יורשו.

סולוסתרן קנןעריכה

דובר השמשות במהלך מלחמת הרומח. אביהם של פורתיוס, גילתנאס ולאורנה.

פורתיוס קנןעריכה

בנו בכורו של סולוסתרן קנן ואחיהם של גילתנאס ולאורנה. דובר שמשות לעתיד שנבגד והוגלה מעמו.

גילתנאס קנןעריכה

נסיך אלפי ובנו של סולוסתרן קנן. עורך מסעות יחד עם גיבורי הרומח בזמן מלחמת הרומח.

לאורנה קנןעריכה

תבנית:הפניה לערך מורחב ביתו של דובר השמשות ומלך האלפים הקלינסטים סולוסתרן קנן ואחותם של גילתנאס ופורתיוס. לאורנתלאסה (שמה המלא) היא נסיכה אלפית אשר התאהבה בצעירותה באחיה החורג תניס חצי-אלף, והרומן ביניהם נקטע באיבו כאשר תניס עזב את קלינסטי. הם נפגשו בשנית כאשר היו במשימה להציל את פליטי פקס תרקס. התחתנה לבסוף עם תניס בסוף מלחמת הרומח. יופיה, קסמיה ואומץ ליבה הפכו אותה למנהיגה נערצת על עמה, האלפים הקלינסטים. לאחר מותו של תניס במלחמת הכאוס היא הופכת לקיסרית אלמנה יחד עם אחיה גילתנאס במהלך מלחמת הנשמות. הייתה מושא אהבתו הבלתי מושגת של מרשל מדאן, אביר נראקה שהיה מוצב בסילבנוסט, אך נרצח בידי אחד ממשרתיה. לאורנה מתה בקרב נגד הדרקונית האימתנית בריל, אותה הצליחה להביס.

פר סליאןעריכה

פר סליאן הוא רב מג אשר כיהן כראש מסדר הגלימות הלבנות בזמן שרייסטלין ניסה להפוך לאל. הוא העביר את מבחניהם של כל המגים החיים כיום.

פיזבןעריכה

פיזבן המכשף המטורלל הוא בעצם התגלמותו האנושית של פלאדין. פיזבן הצטרף אל החבורה בפונדק המפלט האחרון, והוא חברו הטוב ביותר של גדילן קוץ-רגל. לפיזבן כובע גדול שתמיד הוא חושב שאבד לו אבל גדיל מוצא אותו. לשירותו דרקון זהוב שכל הזמן נלחם באוויר סביבו.

פיסטנדנטילוסעריכה

מכשף הכישוף הנעלה ממסדר החלוקים השחורים וגדול המכשפים בהיסטוריה של קרין, כמו גם אחד היוצרים של בועות הדרקון ויוצר מטה המסוגל להשמיד את כל יבשת אנסאלון. הוא נוכח בחצר המלכות של מלך הכהנים בעיר איסתאר במהלך עידן העוצמה וחי בצריח הכישוף הנעלה אשר באיסתאר. פיסטנדנטילוס משתמש בממצא עתיק בשם אבן הדם ע"מ לשמור על חייו האנושיים. הוא מנסה לזכות בחיי נצח בעזרתו של הכהן דנוביס ושאב את חיי שוליותיו, אך מאורע מסע בזמן ארעי מונע זאת ממנו והורגו. הוא מוצא את רייסטלין ומעניק לו את כוחו בכך שזוכה להשתכן בגופו. בסופו של דבר, רייסטלין נודד לתוך העבר ושואב את פיסטנדנטילוס לתוכו.

קאז המינוטאורעריכה

קאז המינוטאור נלחם במקור עבור טאקיזיס, אך מורד באדוניו האורגים ועוזב את צבאה של מלכת האופל. הוא נלכד בידי חבורת גובלינים ומשוחרר ע"י הומא ארס-דרקון. הוא נשבע להשיב להומא על נדיבותו ונהפך לבעל בריתם של אבירי סולאמניה - מוסר להם מידע חשוב אודות צבאותיה של מלכת האופל והאסטרטגיה שלהם. קאז נעשה לחברו הטוב של הומא ולא פעם מקריב את חייו למענו. לאחר מותו של הומא בקרב נגד טאקיזיס, טאז חוזר למולדתו. מאמיניו של קאז ושל קירי ג'ולית מקימים תרבות סודית המתבססת על ערכיו של טאז ועל הכבוד העצום שאותו רכש מהומא.

קריסניהעריכה

כהנת כנסיית פלאדין החדשה שהוקמה לאחר מאורעות דרקונים של שחר האביב. היא הייתה משוכנעת שתוכל להמיר את אמונתו של רייסטלין לטוב והתאהבה בו. רייסטלין השתמש בה כדי לחדור לממלכתה של אלת הזדון טאקיזיס מתוך מטרה להרגה. קריסניה שרדה, אך נותרה עיוורת. לאחר מכן היא נהפכה לראש כנסיית פלאדין. במהלך מלחמת הכאוס היא מצאה אהבה בדמותו של מג ממסדר החלוקים הלבנים, ששימש לה כמורה דרך. לאחר המלחמה, היא שימשה כמיסטיקנית במגדל הלב של סהר פז. נודע כי היא שרדה את מלחמת הנשמות, אך כנסיית פלאדין לא נותרה בשליטתה.

אבירי סולאמניהעריכה

מסדר אצילים, אחווה שנוסדה עוד בתחילת קיומו של העולם קרין. המסדר מקדיש עצמו לכוחות הטוב וחי תחת חוקי כבוד נוקשים.

רקעעריכה

וינאס סולאמנוס היה גנרל אימפריית ארגות' שנלחם למענה עד אשר נקרא להכניע מרד בסולאמניה (מזרח ארגות' באותה תקופה). לאחר חודשים של לחימה, חורף נפל על המחנה, והלחימה הופסקה. סולאמנוס למד את מניעיהם של המורדים וגילה כי מטרתם צודקת. הוא צעד בראש מורדי הורד לדאלטיגות', בירת ארגות' ("מלחמת דמעות הקרח"). לאחר ניצחון, הוא בילה זמן מה במדיטציה, וניגלה אליו חזיון שנשלח אליו ע"י פלאדין, חבקוק וקירי ג'ולית. בחיזיון, סולאמנוס ראה צבא המחולק לשלושה מסדרים, כאשר כל אחד משויך לאל אחד. וכך נולדה אחוות האבירות.

"המידה" היא סט של 37 ספרים עבי כרס המכילים חוקים שנכתבו בידי סולאמנוס ואשר מכתיבים לאביר את דרך חייו ואת התנהגותו במקרים מסוימים.

מסדר הכתרעריכה

המסדר הצעיר ביותר והלא מנוסה מבין שלושת מסדרי אבירי סולאמניה. הם אלה אשר מרכיבים את רובו של הצבא הסולאמני. הם לומדים כבוד ונאמנות, כמו גם צייתנות לאדוניהם. אביר מסדר הכתר הוא צנוע. כמה מהאבירים הנאמנים והמכובדים ביותר הם ממסדר הכתר, וביניהם נמנים הומא ארס-דרקון וסער בהיר-להב. פלאדין הוא פטרונם של אבירי מסדר הכתר, עד אשר קירי ג'ולית החליפו.

מסדר החרבעריכה

אבירי סולאמניה אשר מנוסים בשימוש בחרב, חץ וקשת, חנית וכיו"ב. ניתנת האפשרות לחניכים להגיע לדרגה זו היישר מההתחלה, אם נקבע כי מיומנותם גבוהה. לימודיהם כוללים אומץ לב וגבורה. רוב אבירי מסדר הכתר בוחרים לעבור למסדר החרב, אך יש מביניהם שבוחרים להשאר במסדר הכתר. פטרונם הוא קירי ג'ולית, אשר מעניק להם כוחות ריפוי מועטים, והם חיוניים מאוד בקרב הן משום מיומנותם והן משום כוחות הריפוי שלהם.

מסדר הורדעריכה

המסדר בעל הדרגה הגבוהה ביותר באבירות סולאמניה. אבירים הנכללים במסדר זה הוכיחו עצמם בעתות שלום וקרבות והם לומדים את חשיבותה של אמונה, כמו גם מעלות אחרות כחמלה, כפרה וחוכמה. מדובר בקומץ נבחר ביותר של אבירים, שלעיתים רחוקות נראה בקרב אלא בתפקידי מפתח. כתוצאה מאמונתם הגבוהה בפלאדין, הם מסוגלים לגרש אלמתים ע"י תפילה. הם גם חסינים לכל צורה של פחד. בזמן שלפני החורבן הגדול, אבירי מסדר הורד יכלו להטיל כישופים קטנים המסוגלים לשמור על מפותיהם מעודכנות, על קצות כלי נשקם מחודדים וכיו"ב. כוחות הכישוף ניתנו ע"י פלאדין (שאינו אל קסם) והם נחשבים לתצורה מתקדמת יותר של כוחות כהונה. על מנת שאביר מסדר החרב יהפוך לאביר מסדר הורד, הוא צריך הסכמה של שאר החברים במסדר הורד.

אבירי טאקיזיסעריכה

אחוות אבירים זדוניים שומרי חוק שנוסדה ע"י לורד אריאקן. נודעים כעת כאבירי נראקה (נראקה= המילה המלאית ל"גהינום").

רקעעריכה

האבירות נוסדה בידי אריאקן לאחר שנגלתה אליו טאקיזיס כאשר שוחרר משבי אבירי סולאמניה. במהלך שביו הוא למד את מבנה הצבא הסולאמני והעתיק רבות מערכיהם לתוך אחוותו.

מסדר הלילךעריכה

אבירי מסדר הלילך הם חיילים ולוחמים. הם מסתמכים על כוחם ועל מספרם העצום. אמונתם: "עצמאות מובילה לכאוס. היכנע והיה חזק". פלד בהיר-להב היה שייך למסדר זה.

מסדר הגולגולתעריכה

אבירי מסדר הגולגולת מתמחים בכוחות כישוף, ואלה המרכיבים אותו הם מיסטיקנים או כהנים. אם מסדר הלילך הוא גוף אבירי טאקיזיס ומסדר הקוץ הוא המוח, מסדר הגולגולת הוא רוח האבירים. הם שולטים במניפולציות ומשמשים לעיתים כמשטרה החשאית של מסדרי האבירים. כהנים אלה נושאים עימם נשק ע"מ להיות יעילים גם בקרב. אמונתם: "המוות הוא סבלני. הוא זורם מבפנים ומבחוץ. עמדו על המשמר מכולם והיו ספקניים בכולם".

מסדר הקוץעריכה

מסדר זה מתמחה בכישוף שחור, ואלה המרכיבים אותו הם מכשפים או אשפים. ידועים כ"חלוקים אפורים" בשל צבע חלוקיהם. שלא כמו החלוקים השחורים של נויטארי, הם אינם כפופים לחוקי המסדר. הם מתעלים את כוחם של שלושת ירחי הקסם בעזרתה של טאקיזיס, ובכך הם מהווים אויבים מטילי מורא. ג'וסטריוס, מכשף הגלימה האדומה אשר היה ראש מסדר הכישוף הנעלה, נהרג כתוצאה מקסמיהם. כעת, כשטאקיזיס בת התמותה נהרגה, אין בידיהם כוח, אם כי עדיין הם משתמשים בכוחות הכישוף. אמונתם: "אחד שהולך בעקבות הלב מוצא שהוא מדמם. חוש שום דבר מלבד ניצחון".

לגיון הפלדעריכה

לגיון הפלד הינו אחוות אבירות נטרלי הממוקם בעיירה מרגוע. הלגיון הונהג במקור בידי שרה דסטן. אבירי הלגיון אינם שומרי חוק בנטייתם, ולרוב הם כאוטיים, נאמנים רק לחוקתם.

רקעעריכה

כשמלחמת הכאוס הסתיימה, נודע לשרה דסטן - אימו המאמצת של פלד בהיר-להב - בדבר היווסדותם של אבירי טאקיזיס. בזמן ביקורה היא גילתה שקוד המוסר אליו היתה רגילה השתנה, שהם איבדו כל אספקט של כבוד וצדק, ושלחלוטין זנחו את דרכו של אריאקן. היא הלכה למקום קבורתו של בנה - קברם של הגיבורים האחרונים במרגוע, שם הוא נגלה לפניה והראה לה חזיון של אחוות אבירות חדשה. דסטן החלה לאסוף קומץ אבירים משני צידי המחנות - אבירי סולאמניה ואבירי טאקיזיס אשר עדיין נותרו נאמנים לחוקתם - וקראה לאחוות האבירות על שם בנה, לגיון הפלד.

האחווה מאמינה בצדק ובנתינה חסרת אנוכיות. עם מותה של שרה, המנהיגות הועברה לטופר-כסף, ברברי ותלמיד לשעבר של שרה.

מסדר הכישוף הנעלהעריכה

ארגון רב עוצמה בעולם קרין. נוסד כאשר שלושת האלים סולינארי, לוניטארי ונויטארי לימדו קומץ אנשים כיצד לתעל את כוח הירחים לרצונם. עם בנייתו של צריח הכישוף הנעלה, אנשים מכל רחבי קרין יכלו ללמוד את רזי הקוסמות.

על מנת לשמור מפני ניצול לרעה של הכוח, האלים הגדירו כמות מוגבלת של השימוש בו. על כן, כל אימת שמכשף משתמש בכוח פעם אחת בלבד, הדבר נשכח מזכרונו והוא נאלץ ללמוד אותו מחדש.

אמונתם מתחלקת לפי שלושת האלים, והעברת המידע בין החניכים מתנהלת תחת חוקים אלה:

  • אמונתו של סולינארי - כל המגים הם אחים ואחיות המסדר. כל המסדרים הם אחים ואחיות הכוח העליון.
  • אמונתו של לוניטארי - כל מקומות הכישוף הנעלה מתקיימים תחת דו-קיום. אין להשתמש בכישוף למטרת כעס כנגד מגים אחרים.
  • אמונתו של נויטארי - העולם מעבר לחומות המסדר יכול לעמת בין אחים ואחיות ובין מסדר למסדר, אך כך הוא מנהג היקום.

ראו גםעריכה

תבנית:רומח הדרקון

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית