FANDOM

תבנית:קומיקס

מלחמת אזרחיםאנגלית: Civil War) היא אירוע קרוס-אובר נרחב ביקום מארוול שפורסם על ידי חברת מארוול קומיקס מיולי 2006 ועד ינואר 2007 למשך 103 חוברות. המיני סדרה הראשית נכתבה בידי מארק מילר ואוירה על ידי סטיב מקניבן למשך 7 חוברות. קשת הסיפור בונה על העלילות הקודמות שהביאו לנקודת הרתיחה, כדוגמת "האוונג'רס מתפרקים", "בית אם" ו"מלחמה סודית". המשפט בו השתמשו לצורך פרסום האירוע היה "לצד מי אתה?".

סקירהעריכה

הכלי העלילתי העומד מאחורי אירועי "מלחמת אזרחים" הוא הצגתו של חוק רישום העל-אנושיים בארצות הברית. החוק דורש מכל אדם בעל כוחות-על להירשם בממשלה הפדרלית כ"כלי נשק אנושי להשמדה המונית", לחשוף את זהויותיהם בפומבי ולהתחיל באימונים מתאימים לצורך מידור כוחותיהם. אלה אשר נרשמים מקבלים הזדמנות לעבוד עבור סוכנות S.H.I.E.L.D ולהרוויח משכורת ככל אדם רגיל.

גיבורי-העל ביקום מארוול מתפצלים עד מהרה לשתי קבוצות - האחת מאמצת לחיקה את החוק כחובה אחראית ומוסרית ועומד בראשה איירון מן, והשנייה מתנגדת לחוק מהסיבה שהיא מפרה את זכויות האדם ואת האנונימיות שהזהות הסודית מאפשרת והעומד בראשה הוא קפטן אמריקה. מספר נבלי-על גם הם בחרו לקחת צד. האפרו-אמריקני לוק קייג', שהיה בעברו גיבור-העל פאוור מן, השווה את חוק רישום העל-אנושיים לעבדות. אחרים השוו את החוק לנורמה לפיה שוטרים וחיילים פועלים.

עלילהעריכה

התחלהעריכה

"מלחמת אזרחים" עוקבת אחר יישום חוק רישום העל-אנושיים והשלכותיו. הצעת החוק המחוקקת דורשת את רישומו המנדטורי של כל אדם בעל כוחות-על המתגורר בתחומי ארצות הברית. החוק עלה בעקבות לחץ ציבורי הדורש לקיחת אחריות על מספר אירועים על-אנושיים שגרמו לנזק ולאובדן חיי אדם ביקום מארוול, כדוגמת אירועי "הפלישה הסודית" על מנהטן, ומסע ההרג של הענק הירוק בלאס וגאס, שהוביל למותם של 26 בני אדם. כאשר אוכלוסיית המוטאנטים הופחתה בצורה דרסטית בעקבות אירועי "בית אם" (שהם עצמם נגרמו בגלל מוטאנטית, מכשפת השני), החלה להתעורר היסטריה אנטי-מוטאנטית בידי קבוצות קיצוניות שונאי מוטאנטים. הדבר אילץ את המוטאנטים הנותרים, 198 במספר, לחפש מקום מפלט באחוזת אקסבייר, ועזר להגברת התמיכה בחוק הרישום.

התמיכה הציבורית בגיבורי-העל צנחה עוד יותר לאחר שקבוצת גיבורי-על צעירים בשם "הלוחמים החדשים" עמדה מאחורי ניסיון לעצור נבלי-על לצורך רייטינג גבוה עבור תוכנית מציאות. בקרב שהתרחש, הנבל נייטרו השתמש בכוחות ההרסניים שלו כדי לשטח מספר בנייני רחוב, ביניהם בית ספר יסודי, ולגרימת מותם של 600 אזרחים, 60 מהם ילדים. חבר "הלוחמים החדשים" ספידבול הוא היחיד ששרד, בנוסף לנייטרו. למרות שרבים מגיבורי-העל עזרו במשימות החיפוש וההצלה, היו מספר מקרים בודדים של מעשי נקמנות, והתמיכה לחקיקה רק גברה.

עצם הרעיון שגיבורי-על יצטרכו להירשם פילגה את קהילת גיבורי-העל לשתי קבוצות עיקריות. טוני סטארק, שידוע כגיבור-העל איירון מן, עמד בראש התומכים בחוק (למרות שבתחילה ניסה לעצור את חקיקתו), וסטיב רוג'רס, הידוע כגיבור-העל קפטן אמריקה, עמד בראש אלה המתנגדים לחוק. סטארק, יחד עם ריד ריצ'רדס והנרי פים, טען כי בעקבות הנוף הפוליטי המשתנה - התנגדות לחוק הינה חסרת משמעות, וכי הגיוני הדבר שלגיבורי-העל תהיה הכוונה, פיקוח ואימונים נחוצים. לעומתו, רוג'רס - יחד עם לוק קייג' וסמואל וילסון - טען כי הסודיות נחוצה לגיבורי-העל כדי להגן על מספר אספקטים שבחייהם ה"נורמליים", כמו נשים וילדים, וכן מאפשרת להם לפעול בכל האמצעים הדרושים בדרך שכוחות החירום הרגילים לא יכולים להתמודד עימה. למרות ש-S.H.I.E.L.D הינה סוכנות מטעם האומות המאוחדות, היא נטלה את הפיקוד על אכיפת החוק תחת פיקוחה של מריה היל, המנהלת בפועל.

צדדים לוחמיםעריכה

מבין אלה אשר תומכים בחוק רישום העל-אנושיים נמנו בלייד, גברת מארוול, דדפול, האלמנה השחורה, מיסטר פנטסטיק, נו-אר, סברה, בישופ, דוק סמסון, הענקית הירוקה, הצרעה, הסנטרי, וונדר מן, נבלי-העל נורמן אוסבורן, בולזאיי, דוקטור אוקטופוס, ונום (מקדונלד גארגן), ויפלאש, באטרוק המזנק, ראגנארוק, ליידי דת'סטרייק, הדחליל וקבוצת ת'נדרבולטס, סוכני S.H.I.E.L.D דאם דאם דוגאן, מריה היל ושרון קרטר וכן האזרחים ג'ון ג'יימסון, ג'יי ג'ונה ג'יימסון והארולד הוגאן.

מבין אלה אשר התנגדו לחוק רישום העל-אנושיים נמנו גוסט ריידר, דרדוויל, האבוק, האשה הבלתי נראית, הלפיד האנושי, המעניש, וולברין, חייל החורף, נאמור, סייקלופס, ספיידרוומן, ספיידרמן, קולוסוס, מסווה ופגיון, קייבל, לוק קייג', איירון פיסט, ג'סיקה ג'ונס, מון נייט, פלקון, מוניקה רמבו, כוכב אש, ג'סטיס, קבוצות אקס פקטור חקירות, האוונג'רס הצעירים ו-Runaways, נבלי-העל מגנטו, קוויקסילבר וקינגפין וכן סוכן S.H.I.E.L.D ניק פיורי.

הדמויות אשר לא לקחו צד ונשארו נייטרלים במאבק היו דוקטור סטריינג', הדבר, הפנתר השחור, סטורם וכתב ה"דיילי ביוגל" בן יוריק.

השלכותעריכה

אירועי "מלחמת אזרחים" הביאו להתנקשות בקפטן אמריקה בידי שכיר החרב קרוסבונז, אותו שכר הגולגולת האדומה, וסוכנת S.H.I.E.L.D שרון קרטר שטופת המוחתבנית:הערה. כמו כן, יוזמת חמישים המדינות יוצאת לדרך, לפיה בכל מדינה תוקם קבוצת גיבורי-על תחת חסותה של סוכנות S.H.I.E.L.Dתבנית:הערה. טוני סטארק מקבל את תפקיד ראש סוכנות S.H.I.E.L.D ומקים קבוצת אוונג'רס משלו, "האוונג'רס העוצמתיים". קבוצת האוונג'רס החדשים יורדת למחתרת, ואיירון פיסט, דוקטור סטריינג' ורונין (קלינט בארטון) מצטרפים לקבוצהתבנית:הערה. קבוצת ת'נדרבולטס הופכת לסוכנות פדרלית, כאשר נורמן אוסבורן משמש כמנהל בפועלתבנית:הערה. מיסטר פנטסטיק והאשה הבלתי נראית לוקחים זמן היעדרות מארבעת המופלאים, ומחליפים אותם הפנתר השחור וסטורםתבנית:הערה.

ביבליוגרפיהעריכה

The Road to Civil Warעריכה

  • The Amazing Spider-Man #529
  • New Avengers: Illuminati Special #0
  • Amazing Spider-Man #530
  • Fantastic Four #536
  • Amazing Spider-Man #531
  • Fantastic Four #537

Civil Warעריכה

  • Civil War #1
  • Amazing Spider-Man #532
  • Wolverine #42
  • She-Hulk (2nd series) #8
  • Civil War: Front Line #1
  • Civil War #2
  • Thunderbolts #103
  • New Avengers #20
  • Amazing Spider-Man #533
  • Civil War: Front Line #2
  • New Avengers #21
  • Wolverine #43
  • Fantastic Four #538
  • X-Factor #8
  • Civil War: Front Line #3
  • Thunderbolts #104
  • Cable & Deadpool #30
  • Civil War #3
  • Civil War: X-Men #1
  • Daily Bugle Special Edition: Civil War
  • X-Factor #9
  • Amazing Spider-Man #534
  • Civil War: Front Line #4
  • Civil War: Young Avengers & Runaways #1
  • New Avengers #22
  • Wolverine #44
  • Fantastic Four #539
  • Civil War: Front Line #5
  • Black Panther #18
  • Ms. Marvel #6
  • Thunderbolts #105
  • Civil War: X-Men #2
  • Heroes for Hire #1
  • New Avengers #23
  • Wolverine #45
  • Cable & Deadpool #31
  • Civil War Files
  • Ms. Marvel #7
  • Civil War #4
  • Civil War: X-Men #3
  • Fantastic Four #540
  • Wolverine #46
  • Civil War: Front Line #6
  • Amazing Spider-Man #535
  • Cable & Deadpool #32
  • Captain America (5th series) #22
  • Heroes for Hire #2
  • New Avengers #24
  • Civil War: Front Line #7
  • Civil War: X-Men #4
  • Iron Man #13
  • Ms. Marvel #8-9
  • Wolverine #47
  • Captain America (5th series) #23
  • Heroes for Hire #3
  • New Avengers #25
  • Civil War: Choosing Sides
  • Civil War #5
  • Iron Man #14
  • Civil War: Front Line #8
  • Punisher: War Journal #1
  • Fantastic Four #541
  • Captain America (5th series) #24
  • Amazing Spider-Man #536
  • Moon Knight #8
  • Amazing Spider-Man #537
  • Wolverine #48
  • Amazing Spider-Man #538
  • Civil War #6
  • Punisher: War Journal #2
  • Punisher: War Journal #3
  • Blade #5
  • Civil War #7
  • Civil War: Battle Damage Report
  • Civil War Files
  • Civil War: Opening Shot Sketchbook
  • Civil War Poster Book
  • Civil War: The Confession
  • Civil War: The Initiative
  • Civil War: The Return
  • Civil War: War Crimes
  • Fallen Son: The Death of Captain America
  • Ghost Rider #8-11
  • Iron Man / Captain America: Casualties of War
  • Marvel Spotlight: Civil War Aftermath
  • Marvel Spotlight: Captain America Remembered
  • Winter Soldier: Winter Kills

קישורים חיצונייםעריכה

הערות שולייםעריכה

תבנית:הערות שוליים

תבנית:מארוול קומיקס

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית