FANDOM

YYH Manga Cover.jpg

יו יו האקושו (יפנית: 幽★遊★白書 , אנגלית: YuYu Hakusho) היא סדרת אנימה יפנית שהופקה ב-1992 על ידי Studio Pierrot.

הסדרה דובבה לעברית ושודרה בשנת 2006 בערוץ הילדים. שידורה הופסק בפרק ה-41 משום שהוחלט להגביל את גיל היעד של הסדרה לילדים מגיל 14 ומעלה, הגדרה שחייבה את ערוץ הילדים לשנות את שעת שידור הסדרה לשעה מאוחרת יותר. הסדרה חזרה לשידור מה-3 באוגוסט 2006.

== העלילה תבנית:פרטי עלילה העלילה עוקבת אחר נער בן 14 בשם יושׂקה (Yuske) הוראמשי (בגרסה העברית שמו הוא יו יו האקושו) העובר יום רגיל למדי - הוא מאחר ללימודים, מתווכח עם המורים, ונלחם נגד היריב שלו בתיכון, קוואברה. כשיושׂקה קופץ לפני מכונית נוסעת על מנת להציל ילד קטן מדריסה, העניינים מסתבכים באופן לא צפוי. == יושׂקה, שנהרג בתאונה, לא היה אמור למות באותו היום, ולכן הוא לא נלקח ישירות אל העולם הבא, אלא נלקח לעולם הרוחות, המקום בו קובעים אם אדם יילך לגן-עדן או לגהינום. בעולם הרוחות ניתנת לו ההזדמנות לבחור בין לעבור את מה שנקרא "חווית הלידה מחדש" - הזדמנות לחזור לחיים - לבין הישארות מת בעולם הרוחות לעד. הוא פוגש בקואנמה, בנו של שליט עולם הרוחות, המלך יאמה. קונאמה הוא בן שבע מאות שנה, אך הוא בעל גוף של תינוק עם מוצץ. קואנמה משמש באותו זמן מחליפו של אביו המלך, הנעדר מהמקום באותה עת. יושׂקה בוחר לחזור לחיים משום שבדקות האחרונות שלו (כרוח) בעולם החיים הוא ראה כיצד אימו וחבריו מתאבלים עליו והתעצב מכך. קואנמה נותן ליושקה ביצה, שבתוכה גדלה חיה, שתגדל בהתאם למעשיו של יושׂקה: אם יושקה יעשה מעשים טובים, החיה שתבקע מהביצה תהיה טובה ולא תרצה לפגוע באיש. אך אם יושקה יעשה מעשים רעים - החיה שתבקע מהביצה תהיה רעה ואימתנית, ותטרוף אותו.

לאחר שיושׂקה חוזר לחיים הוא מגלה שלרשותו כוחות מיוחדים, כגון "אקדח רוחני", הנוצר על ידי ריכוז "אנרגיה רוחנית" באצבע שלו, אותה ניתן לירות על מטרה כלשהי. בהמשך מגלה יושקה שהכוחות המיוחדים שלו נובעים מהפיכתו ל"בלש רוחני". תפקידו הוא לטפל בשדים מעולם השדים שעשו בעיות, בעולם הרוחות או בעולם בני האדם. על יושקה למצוא את השד, להחזירו לכלא של העולם הרוחני, או לחילופין להביסו ואף להורגו.

בפרקים מתקדמים יותר יושקה מוזמן לתחרות אומנויות הלחימה השחורות. אל יושקה מצטרפים קואברה, היאה וקורמה, יחד עם עוד לוחם מסתורי בעל מסיכה (גנקיי), והם מפליגים לאי התלוי כדי להשתתף בטורניר, וחאריי זה יהיו להם הרפתקאות מסעירת ומגניבות.

דמויות עיקריות עריכה

תבנית:להשלים

  • יושׂקה אוראמשי - הנער הקשוח ביותר בתיכון.לאחר מותו,הופך להיות בלש רוחני בעולם בני האדם ולאחר כמה עונות מת שוב ווהפך להיות שד (בנו של מלך השדים)
  • קאזומה קוואברה - הנער השני הכי קשוח בתיכון.
  • היאי - שד, אשר יכול להוצאי דרקון שחור מידו , יש לו אחות קטנה שאבדה וכאשר הוא מוצא אותה הוא לא מספר לה שהוא אחיה.
  • קורמה - שד לשעבר, כעת בן אנוש עם כוחות נסתרים, בעל יכולת להפוך לדמותו הקודמת שתור שד שועל.
  • בוטאן- שליכה של קוריאנמה אשר באה לאזור ליושקה לחזור לעולם החיים ולעזור לו במשימתו כבלש רוחני
  • קייקו-חברת ילדות של יושקה , ובת זוגתו.
  • יוקינה-שדת קרח אחותו של היאי אשר נלקחה בשבי.
  • הלוחמת במסיכה-משתתפת עם קבוצתו של יושקה בטורניר,אך אף אחת אינו יודע את זהותה , עד שהיא מגלה לישקה שיא באצם גנקיי (המאסטרית של יושקה) לאחר מיכאן מתה וחוזרת לחיים
  • קואנמה-שליט עולם המתים,קיבל תפקיד זה מאביו.קטן,נראה כמו תינוק,אך יכול לשנות את צורתו לצורת נער מתבגר.
  • גנקיי-המאסטרית של יושקה.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית