FANDOM

דמותו של הנבל (העשיר) הפוסט מודרני עריכה

במדיות השונות, בעיקר בטלויזיה, ניתן למצוא דוגמאות שונות לאילי הון בעלי מוסר עקום, המניעים את העלילה. כצפוי, אמנם לרוב קל לתעב אותם, אך לעתים נוצרות דמויות ממין זה, שהצופים מפתחים יחס מורכב יותר כלפיהן.

ויקטור ניומן - תעשיין עשיר ואחד הגיבורים המרכזיים באופרת הסבון "צעירים חסרי מנוח". בתחילה, הפציע על מרקענו בתור הנבל של הסדרה, אך לאט לאט גילו לנו התסריטאים צדדים נוספים לאישיותו המורכבת וסיבות מעוררות הזדהות לאופיו הקשה. איש עסקים חסר רחמים, שאחת מגרושותיו אף כתבה עליו ספר הקרוי על שם תכונה זו. אינו בוחל בשום תכסיס בדרך להצלחה, גם אם מדובר בהשתלטות על חברה משפחתית שהיא, בעיקרון, מפעל חיים של אדם קשיש והגון, או אפילו שוחד כדרך פעולה עסקית.

מצד שני, ויקטור תמיד אדיב לידידיו ומשפחתו חשובה לו יותר מכל, כאדם שגדל בילדותו בבית יתומים. אוהב את אשתו הנוכחית יותר מכל, אך בעברו שזורות בגידות רבות בכל אישה לה היה נשוי, כולל הנוכחית.

גרג סאמנר - עוד תעשיין עשיר, הפעם נבל / גיבור אופרת הסבון "נוטס לנדינג". שימש בעברו בתפקיד סנטור, עד שגילה כי הוא למעשה היורש החוקי של תעשיין מרושע וגס רוח הנוטה למות.

שימש כבעל מסור לאשתו לורה, עד מותה בטרם עת ממחלת הסרטן. מצד שני, לאחר מותה נטש את ביתם המשותפת והעניק את המשמורת עליה לחבר ילדות. התחתן מספר פעמים לאחר מות אשתו, אהב הרבה נשים. יש לציין שהונו הרב התאפשר הודות לפעילות בלתי חוקית והודות לעובדה שרצח את הסחטן שגילה פעילות זו.

ריצ'רד צ'נינג - איל הון, איל תקשורת ואדם בעל עבר מסתורי, באופרת הסבון "פלקון קרסט". נבזי כלפי אויביו, אדיב כלפי אוהביו, אב קשה ובן מאתגר עוד יותר. אמנם את הונו והמוניטין העסקי שלו השיג בהרבה עבודה קשה, אך מעולם לא בחל בתכסיסים מלוכלכים, כגון חבלה ביקב מתחרה, ניאוף עם אשת המתחרה, שכירת כפילה לאותה אישה לאחר מותה, הפללת המתחרה ברצח ואף חבירה לארגון פשע בינלאומי. יש לציין כדמות בעלת מאפיינים דומים בסדרה את אמו, אנג'לה צ'נינג.

טוני דימרה - כדי להבין את שורשי הדמות יש להתבונן באביו, ראש ארגון הפשע סטפנו דימרה, שאמנם מוצג בסדרה "ימי חיינו" כדמות נתעבת במיוחד, אך אפילו הוא מתגלה כאיש משפחה מסור, שבין חטיפה לשטיפת מוח מגדל משפחה למופת.

בתחילה, בחירותיו המוסריות של טוני שונות מאוד מבחירותיו של אביו. הוא מדבר הרבה על חשיבותה של האתיקה ומנסה לנהל חיים עסקיים נקיים, אך אחרי שהוא מביים את מותו כדי להפליל אדם שנוא וגורם לחטיפתם של תושבי סאלם להראות כלפי חוץ כסדרת רציחות, הוא מתמקם בקביעות על משבצת הנבל בסדרה.

קארן ווקר - דמות קומית משעשעת ביותר בסיטקום "וויל וגרייס". לכאורה היא רק מעין עשירה מפלצתית, הרודה במשרתיה ורואה את העולם מזווית ראייה שטחית ביותר, אך יש לציין שלמעשה גם ויל וגרייס שטחיים וחומרניים, כך שקארן בעצם מבטאת את הסאב טקסט הדוחה שהם מעבירים לנו. מלבד זאת, היא משעשעת, מושכת ובסיכומו של דבר יודעת להיות חברה אמיתית כשצריך.

גרשון חביה - מאפיונר, בעל מועדון ובגלגולים מאוחרים יותר חבר מרכז ליכוד ובעל חומוסיה, בטלנובלות "מיכאלה" ו"טלנובלה בע"מ".

גם ב"מיכאלה" וגם ב"טלנובלה בע"מ", גרשון לא יהסס לפגוע פיזית במי שמפריע לו להגיע למטרתו, כאשר ב"מיכאלה" זה אפילו מגיע לרצח. אך מעבר להיותו מאפיונר, גרשון כאדם דווקא מאוד מודע ומפותח בהבנתו. הוא מתעניין בתורות המזרח ונוהג להסביר לחשפניות במועדון שלו כיצד יש לעמוד ביציבה זקופה שתסדר את זרימת האנרגיה.

ג'וזף אוגנסיאן - מאפיונר ארמני בטלנובלה "האלופה". מצד אחד, איש עסקים מצליח, השולח ידו בעסקאות חובקות עולם ורוכש בהונו קבוצת כדורגל, אך מצד שני, אינו מתרחק גם מעסקאות נשק מפוקפקות ואף רקם קנוניה לרצח ראש הממשלה. בחייו הפרטיים אדם עדין האוהב את אשתו, אך מצד שני הוא לא מהסס לנסות לרצוח אותה כאשר היא בוגדת בו.

ברוך אסולין - מאפיונר ואב מסור בסדרה "הבורר". [4.3.2]

טוני סופראנו - כנ"ל, רק בסדרה "הסופראנוס". [4.3.2]

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית