FANDOM

המעניש (Punisher ) הוא דמות בדיונית של חברת מרוול קומיקס.

המעניש הידוע גם בשמו האמיתי, פרנק קאסטל. הוא הופיע לראשונה בתפקיד אורח בקומיקס של ספיידר-מן (Amazing Spider-Man #129).
PUNMAX1.jpg

המעניש על רקע הנשקיה

המענישעריכה

מניעו של המעניש למסע ההרג והנקמה שלו בעולם התחתון הוא הרצח של אשתו וילדיו בחילופי אש של ארגון פשע מאורגן. כיוצא יחידה מיוחדת בזמן מלחמת ויטנאם, המעניש יצא למלחמה של איש אחד בעולם התחתון. הוא חמוש בסוגי נשק שונים ותורת לחימה מתקדמת. בקומיקסים ישנים הוא אף התלווה אליו איש בשם מייקרוצי'פ שהיה אחראי על הטכנולוגיה והציוד של קסטל.למרות שלרוב הוא נחשב לגיבור, הוא ידוע בתור פושע מסוכן ואכזרי שלא רואה פסול בלחסל ולהרוג את אויביו. האידיאולוגיה של פרנק קסל הרואה את העולם בשחור לבן והדרך הקטלנית בה הוא בוחר להעניש את הפושעים אף מעלה ביקורת אצל דמויות קומיקס רבות מייקום מארוול, שאיתם קסטל אף נאבק פיסית. ביניהם ספיידר-מן ודרדוויל. דמותו של "המעניש" היוותה השראה עבור שני סרטי קולנוע, האחד ב1989 והשני 2004.

התחלה חדשהעריכה

דמות המעניש זכתה להצלחה בינונית מעל דפי הקומיקס של מארוול. אחרי כמה הופעות אורח בשנות ה70 קיבל כמה נובלות גראפיות עם עוד דמות, וכמה מיני סדרות וסדרות כשהידועות ביותר הן המעניש:יומן מלחמה והמעניש: אזור מלחמה בשנות ה90 המוקדמות. סדרות אלו זכו לביקורות מעורבות. ב1998 הקימו ג'ו קואסדה וג'ימי פלמיוטי את מארוול נייטס אחרי שמארוול רכשה את הסטודיו שלהם, event comics. בליין זה הושקו באוקטובר 1998 2 סדרות, מקסי סדרה אחת ועוד מיני סדרה של 4 חוברות בכיכובו של המעניש. במיני זו חוזר פרנק קסטל לככב בקומיקס משלו לאחר הרבה זמן. בסיפור זה קסטל נשלח לגיהנום וכדי לזכות בגאולה הוא צריך להרוג חוטאים בשם המלאכים של גן העדן. סדרה זו לא זכתה להצלחה או לביקורות טובות. דבר שדי היה כתם על הצלחת ליין מארוול נייטס שכל אחד מהסדרות האחרות שהושקו זכו להצלחה ולביקורות משבחות. דמותו של קסטל נשכחה וכמעט ולא זכתה להופעות במשך יותר משנה. בשנת 2000 לדמות המעניש ניתנה עוד הזדמנות. הפעם בדמות מקסי סדרה של 12 חוברות כעל הכתיבה אחראי לא אחר מאשר גארת' אניס (garth ennis). כותב זה ידוע בזכות הסגנון המאוד אלים של דרך הסיפור שלו ונראה כמתאים להיות כותב של הדמות. לאניס היה רק מפגש אחד לפני כן עם דמות המעניש בנובלה הגראפית punisher kills the marvel universe. על העפרונות מונה סטיב דילון (steve dillon) שהיה שותפו הקבוע של אניס ואיתו הוציא את סדרת המטיף (preacher) המצליחה מבית ורטיגו. בסיפור זה חוזר פרנק קסטל לניו יורק לאחר הרבה זמן שנעדר ממנה. ישנה גם התייחסות למיני הקודמת, מסתבר שקסטל לא כל כך אהב את הרעיון של ללכלך את ידיו בשביל מלאכי גן עדן. לאחר כמעט שנתיים בלי נוכחותו המאיימת של המעניש רחובות ניו יורק החלו לשרוץ פושעים והפשע המאורגן שגשג. הפעם קסטל חוזר עם ארסנל של נשקים ובלי מייקרוצ'יפ הפעם, זהות בדויה בשם גו'ן סמית' ועם מטרה אחת ויחידה, למוטט את האימפריה של אמא גנוצי' (ma gnucci) שמנהלת את משפחת המאפיה הגדולה ביותר בניו יורק. אניס מוציא את קסטל למסע הרג חסר רחמים בו הוא טובח באינספור פושעים. כך נתן הגדרה חדשה למילה אלימות בקומיקס גיבורי על והוביל לכך שליין מארוול נייטס יהיה ידוע בתור האלימות והתכנים הבוגרים שיש לו בניגוד לייקום מארוול הרגיל שנחשב לדי ילדותי בימים אלו. המקסי סדרה נחלה הצלחה אדירה וסחפה הרבה קוראים חדשים בעיקר בגלל הגישה הישירה שלה והפשטות שלה, חוסר היומרנות גם הקסים קוראים ותיקים אשר איבוד אמונה בדמות מאז המיני סדרה הכושלת. כיום את המקסי סדרה ניתן לקרוא באוגדן ברוך הבא פרנק (welcome back frank) .

המעניש כיוםעריכה

הצלחת המקסי סדרה הובילה להשקת סדרה חודשית עם אותו צוות של אניס ודילון. הסדרה יצאה ב2001 והמשיכה לרוץ עד גיליון 37 ב2004. באותה שנה הושקה סדרה חדשה בליין מארוול מקס הבוגר והאלים בכיכובו של המעניש. סדרה זו נכתבת עדיין על ידי אניס עם ארסנל ציירים מתחלפים כשהבולט מביניהם הוא לואיס לארוסה (lewis larrosa), סדרה זו נמשכת עד היום. ב2003 השיקה מארוול עוד מיני סדרה בכיכובו של המעניש בליין המארוול מקס בשם המעניש: נולד (punisher born) שנמשכה 4 חוברות ומתארת את סיפור המקור של פרנק קסטל. סדרה זו המסופרת בסוף מלחמת ויאטנם נותנת מבט חדש על דמותו של פרנק קסטל שהוא באותו זמן סרן במארינס. מסתבר כי הסיבה להיווצרותו של המעניש היא יותר מאשר משפחתו של פרנק קסטל נרצחת לנגד עיניו וכי הדברים הרבה יותר עמוקים ממה שהם נראים. המיני הגדירה מחדש את דמותו של פרנק קסטל והתווספה לסיפור מקור הרשמי שלו. גם מיני זו יצאה בתור אוגדן של 15 דולר. תבנית:קצרמר ספרות

סטטוסעריכה

Punisher 001.jpg
  • שם אמיתי: פראנק קאסטל
  • עיסוק:גיבור, לוחם מארינס לשעבר
  • מעמד חוקי: אזרח ארה"ב, בעל רישום פלילי
  • זהות: סודית, ידוע לרשיות אכיפת החוק
  • מצב משפחתי: אלמן
  • גובה: 1.82 מטר
  • משקל: 90.7 קילו
  • צבע עיניים: כחול
  • צבע שער: שחור
  • כוחות ידועים: -
  • קישורים: קצין לשעבר במארינס, מיומן בכל סוגי הלחימה. יודע להפעיל את כל סוגי הנשק הקונבנציונלי. מיומן בקרב מגע ובאומנויות הלחימה.
  • שיוך קבוצתי:-
  • בסיס פעולה: לרוב ניו-יורק,
  • מקום לידה: קווינ'ס, ניו יורק
  • קרובי משפחה: מריה קאסטל (אישה,מנוחה) קריסטי ופרנק קסטל ג'וניר (ילדים,מנוחים),
  • הופעה ראשונה: Amazing Spider-Man (Vol. 1) #129

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית