FANDOM

Hyper

ההפריון (Hyperion) הוא השם הבדוי של מארק נילטון. ההפריון הוא גיבור קומיקס של חברת מארוול,הוא חלק מסידרת סופרים פאוור. הקומיקס יוצא שחלק מליין המאקס, המיועד לקוראים מבוגרים. נוצר על ידי מייקל ג'יי סטרזינסקי. ההפריון הוא דמות שבנויה באופן רופף על דמותו של סופרמן

היסטורית הפצהעריכה

סופרים פאוור:הפריון היא מיני סדרה בת חמישה חלקים. היא באה כהמשך ישיר לחוברת מספר 18 של סידרת הסופרים פאוור. הסידרה רצה בתחילה בליין המארוול נייטס אך יותר מאוחר עם ההשקה החדשה של הסדרה היא עברה ללין המקס

היסטורית הדמותעריכה

פרטי עלילה ("ספוילרים") מופיעים בהמשך.

ההפריון ידוע גם בשם שניתן לו על ידי הממשלה מרק מילטון הוא חייזר שנחת בעת הקדנציה של ג'ימי קרטר בכדור הארץ. הוא נלקח על ידי סוכנים חשאיים ואומץ סודית תחת השם קוד הייפריון. את מרק גידלו שני הוריו שהם בעצם סוכני אף.בי.איי שאומנו במיוחד לכך, ביחד הם חיים בבית צנוע בסביבה שמזכירה את הפרברים האמריקניים השקטים והאמידים וכל האזור מתוחם בגדרות תיל, מוקף באלפי מצלמות ושומרים חמושים. ליום הולדתו הראשון קיבל מרק גור כלבים אשר נבחר בקפידה על ידי הממשלה מתוך מאות סוגי כלבים. בעת שהוא מתחיל לשחק עם הכלבלב שעונה לשם ספוט רחרח את מרק והחל לנבוח עליות מרק הקטן נבהל והרג את הקהל בטעות כשירה עליו מן קרני גמא. זה היה ההתפרצות הראשונה של כוחותיו של מרק. מרק גדל על ברכיו של הדוד סם תוך שהוא ניזון מתעמולה אמריקאית וסלידה מוחלטת ממשטר הקומוניסטי של בריה"מ ומאו צה טונג. לילה אחד בגיל 7 מרק מחליט לעוף בחשאי והוא רואה שהוא יכול לכסות את כדור הארץ עם ידו מהחלל, זו הייתה הפעם הראשונה שמרק הבין כי אין הוא חייב להישאר בחסות הממשלה נגד רצונות אך בעקבות אהבתו להוריו בחר להבליג. בגיל 15 מרק נשלח לבית ספר שנבנה במיוחד בשבילו עם קרובי משפחה של סנטורים ואנשי ממשלה בתור תלמידים. התלמידים חשים שמשהו לא כשורה אצל מרק ולכן הוא סובל ניכור רב. בגיל 16 הוא נפגש עם הנשיא ג'ורג' בוש האב. לאחר שיחה ארוכה עימו מרק נשלח למשימתו הראשונה לעבר המפרץ הפרסי. המבצע נעשה בחשאי והוא מתבקש להרוס משגרי טילים של הצבא העיראקי לפני שהכוח הצבאי הקונבנציונלי של ארה"ב מגיע. המבצע מצליח ומרק ממשיך לעשות עבודה חשאית באזורי מלחמה למען הממשלה. עיתונאי בשם ג'ייסון סקוט מחליט לחשוד שכן הצבא האמריקני מתחיל לנצח יותר מדי ובלי הרוגים כלל, ואף כל ניצחון מוגדר כשימוש במטוס או טיל משוכלל במיוחד. ג'ייסון מתחיל לחפור עמוק ומגיע לאזניו הידיעה על פרוייקט הייפריון. הממשלה שכעת תחת הקדנציה של ביל קלינטון רואים כי ג'ייסון מתקרב לאמת יותר מדי לכן הם מחליטים לתת לו את הסיפור בלעדית בשביל לא למנוע הדלפות וסקדנלים. מרק מגיע לביתו של ג'ייסון בלילה והם מתחילים בראיון. למחרת עם פרסום העיתון עם כתבתו של ג'ייסון נחשף מרק לראשונה לציבור כשהוא לבוש במדים הצבועים בצבעי הדגל האמרקני. מרק פוצח בקריירת גיבור על תחת השם קוד שלו הייפריון ועושה מעשים טובים היכן שהוא יכול. בגיליון ה7 של החוברת מרק מקבל מכתב מאיש בעל חזות אסיאתית. הוא עף בעקבות הפתק לסין שם נפגש עם אדם זר המסביר לו כי ייתכן והממשלה משתמשת במרק בתור נשק.

SOH03

הוא גם מגלה בנוסף תחת הממשלה פועלת עוד יישות על אנושית שמשתמשת בהילה של מרק מילטון על מנת לבצע מבצעים חשאיים על אדמה זרה. מרק מוצא את היישות והוא מגלה שאותה יישות היא לא אחר מאשר ג'ו לדג'ר או בשם קוד שלו דוקטור ספקטרום. השניים נלחמים ומרק מצליח לנצח את לדג'ר בקושי רב. לאחר שחשדותיו של מרק אושרו הוא מחליט לדבר עם האחראי עליו והאיש שעמד תחת גידולו מהיום הראשון, גנרל קייסי. לאחר שיחה בבונקר במשרדו של קייסי, הגנרל אומר למרק שהדבר הראשון שחייל לומד הוא בשום פנים ואופן לא לתת לנשק ליפול לידי אויב. לאחר המשפט הזה קייסי משחרר על מרק מספר עצום של פצצות דמויות פצצות אטומיות (אסור להפיל נשק גרעיני בשטח ארה"ב) אך מרק מצליח לשרוד, בקושי. לאחר שהוא מתעורר מוצאת אותו אישה ערומה מדהימה ביופייה העונה לשם זרדה. היא מחייה אותו ומרפאת את פצעיו. היא מספרת לו כי היא הגיעה באותה חללית לכדור הארץ כמו מרק, אך החללית של מרק סטתה מהמסלול ונוצר הפרש של 2000 שנה בין הגעה של כל חללית. זרדה מדברת דברים הזויים שלא מראים על רצף לוגי או הגיון כלשהו. היא אומרת כי שניהם היו בני אלים, מרק היה בנו של אל המלחמה והיא בתו של אל הלילה. שתיהם נולדו מאימהות בשר ודם שהפכו לאבן עם לידתם. האלים האחרים כעסו על הזיווג הטמא והחליטו לתקוף את הוריהם. הוריהם בנו להם פודים ממתכת שעשה אל האש (לפי המיתולגיה היוונית זה הפסטוס) ונשלחו כל אחד לדרכו. מרק מחליט לחזור לארה"ב והפעם הוא מראה שהוא גיבור בלבד וכי הוא לא ברשות הממשלה, לאות מחאה הוא שורף את הבית שניתן לו על ידי הממשלה. בגיליון 17 חושפת הממשלה כי מרק הוא בעצם חייזר דבר שלא נאמר לפני זה שכן בעת החשיפה הראשונה שלו מרק הוצג בתור בן ארץ בעל כוחות מדהימים. מרק בורח עכשיו שהאזרחים מתנכרים לו עקב מוצאו ומחליט להתבודד.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית