FANDOM

האביר האפל (סרט)
בימוי: כריסטופר נולן
הפקה: {{{מפיק}}}
תסריט: כריסטופר נולן וג'ונתן נולן
שחקנים ראשיים: כריסטיאן בייל
הית לדג'ר
מגי ג'ילנהול
חברת הפצה: האחים וורנר
יצא לאקרנים בתאריך: 18 ביוני 2008
משך הקרנה: לא ידוע
שפת הסרט: אנגלית
תקציב: 150 מליון דולר
מוזיקה: האנס זימר וג'ימס ניוטון האוורד
פרסים: {{{פרסים}}}
דף הסרט ב-IMDb

"האביר האפל" הוא שמו של סרט ההמשך ל"באטמן מתחיל" המבוסס על דמות הקומיקס באטמן, מהדמויות המפורסמות ביותר של חברת DC קומיקס. הפקת הסרט החלה בעקבות הצלחתו של קודמו בפברואר 2007 והוא צפוי לצאת ב-18 ביולי 2008. כמו הסרט הקודם בסדרה, גם סרט זה צפוי להציג את תחילת דרכו של גיבור הקומיקס ולהציג את מאבקו בפשע באופן "ריאליסטי" יותר ופחות גרנדיוזי מאשר הסרטים הקודמים שעסקו בדמות.

את גיבור הסרט ימשיך לגלם כריסטיאן בייל וכנגדו יתייצב הית לדג'ר בדמות האויב הקלאסי של באטמן בספרי הקומיקס - הג'וקר. עוד תוצג דמותו של הארווי דנט, אשר ברבות הימים יהפוך לאויב מוכר נוסף של באטמן - דו-פרצוף, בגילומו של ארון אקהרט.

דמויות ושחקניםעריכה

בהתאם לסרט הקודם ימשיכו מספר שחקנים לגלם דמויות עיקריות, אשר מהוות את שלד הסדרה. ראש להם הוא גיבור הסדרה, ברוס וויין ובאטמן עצמו, אשר יגולם על ידי כריסטיאן בייל. יחד עם בייל יחזרו גם דמויותיהם של משרתו האישי אלפרד, אשר יגולם על ידי מייקל קיין, ופקד המשטרה ג'יימס גורדון שיוגלם על ידי גארי אולדמן. דמות נוספת אשר תמשיך היא זו של לוציוס פוקס, גאון הפטנטים אשר מספק לבאטמן את כלי הנשק שלו, אותו ימשיך לגלם מורגן פרימן.

במהלך הסרט יתמודד באטמן כנגד דמותו של הג'וקר, עליו נרמז עוד בסוף הסרט הקודם. הג'וקר יגולם על ידי השחקן הית לדג'ר ויוצג בשינוי קל מהדמות הקלאסית אליה הורגלו חובבי הקומיקס. במקום ארכי-נבל מתוחכם, גרסאתו הקולנועית הזו של הג'וקר תהיה של רוצח פסיכופת. במהלך הליהוק לסרט חיפשו אנשי ההפקה שחקן מתאים עבור הג'וקר ובין השאר עלה שמו של זוכה האוסקר אדריאן ברודי כמועמד לתפקיד, וזה אף הביע את רצונו לגלם את הדמות, אך התפקיד נפל לבסוף בחיקו של לדג'ר.

במקביל לג'וקר באטמן יתמודד גם עם פושעים חסרי ייחוד - מאפיה "רגילה", אשר את מנהיגה,סל מרוני,יגלם השחקן אריק רוברטס.

דמות נוספת המוכרת מחוברות הקומיקס אשר תופיע בסרט היא זו של הארווי דנט, עורך דין בשירות העיר גות'הם, אשר יהפוך עם הזמן לפושע "דו-פרצוף". ארון אקהרט יגלם את דנט אשר במקביל יתמודד על ראשות העיר גות'הם. כחלק ממסע הפרסום עבור הסרט הופץ באינטרנט קמפיין בדיוני עבור דנט[1].

שתי דמויות משנה עיקריות נוספות אשר יופיעו בסרט הן אלו של רייצ'ל דאווס, מושא אהבתו החדש של באטמן, שתגולם על ידי מגי ג'ילנהול, וראש עיריית גות'הם, אותו יגלם נסטור קרבונל.

הפקהעריכה

פיתוחעריכה

לפני צאתו של הסרט באטמן מתחיל ב2005,דיויד אס.גויר כבר חשב על סרטי ההמשך,כשהוא מציג את הג'וקר והארווי דונט בתור נבלים עיקריים. ב-31 ביולי 2006,האחים וורנר פירסמו ברשמיות על תחילת תהליך ההפקה לסרט ההמשך שנקרא "האביר האפל",קודם לכן הסרט נקרא בשמות כמו "באטמן מתחיל 2" או "באטמן ממשיך". השם החדש של הסרט הופך את הסרט לסרט באורך מלא הראשון שקשור לבאטמן ולא מכיל בתוכו את המילה "באטמן" בשם של הסרט. כריסטיאן בייל שמגלם את באטמן אמר ששם הסרט שונה מכל דבר שאיש חשב עליו,והרעיון היה שלו ושל הבמאי כריסטפור נולן. נולן הציג את הסרט כהמשך ישיר ללא כל הפסקה בין הסרט הזה לבין הסרט הקודם. הבמאי מסר כי הנושאים החשובים כמו צדק נגד נקמה שהוצגו בסרט הקודם יעלו על הדיום גם בסרט זה. ג'ונתן נולן מסר שהפעם באטמן יהיה הרבה יותר "בלשי" בסרט הזה. הסיפור נכתב על ידי כריסטפור נולן ודיויד אס.גויר. הג'וקר של האביר האפל מבוסס על הג'וקרים בשתי ההופעות הראשונות שלו בקומיקס של באטמן,כמו כן גם על חוברת הקומיקס של אלן מור הנקראת "באטמן: הבריחה הרוצחת",שניתנה להאת' לגלר כדי להתכונן לתפקידו. ג'רי רובינס,שהיה אחד מהאנשים שיצר את הג'וקר,שותף ליצרת הדמות של הג'וקר בסרט זה. האחים נולן היו מאוד חשאיים בקשר לסרט,כריסטפור נולן אסר על לגלר לצאת מביתו עם התסריט,מחשש שהמידע על הסרט ידלוף.

צילוםעריכה

באוקטובר 2006,מנהל האזורים של הסרט,רובין היגס,ביקר בליברפול בחיפוש אחר מקומות צילום,בעיקר ליד העיר ווטרפרונט. מקומות צילומים אחרים כמו יורקשיר,גלאזגו ובחלקים מלונדון. המפיק צ'ארלס רובן דיווח באוגוסט 2006 שתהליך הצילום יתחיל במרס 2007,אבל צילום הסרט נדחה לאפריל אותה שנה. בשביל IMAX,נולן הוזיע על ארבע סצינות אקשן ענקיות,כולל את הצגתו של ג'וקר,כולל סצינה שמציגה את הג'וקר. נולן קיווה שהוא יוכל לצלם את כל הסרט ב-IMAX. נולן אמר שאם אפשר לקחת את המצלמה של IMAX להר אוורסט ולחחל,אין כל סיבה שלא לצלם סרט באורך מלא. האחים וורנר בחרו את העיר שיקגו כעיר שתציג את רוב חלקיה של גותאם,הסרט יצולם שם במשך 13 שבועות,בגלל שנולן חווה "חוויה מדהימה" אחרי שצילם שם חלק גדול מבאטמן מתחיל. הצוות החליט לצלם בעיר מה18-24 באפריל 2007 בשביל הפרולוג של הסרט שמציג את הג'וקר. הצוות חזר לעיר לצלם שם מה-9 ביוני 2007 עד תחילת ספטמבר. לפי השחקן מייקל קיין הסרט יצולם גם בלונדוןלוס אנג'לסבולטימור ובהונג קונג.

עיצובעריכה

  • החליפה: ב"האביר האפל" תוצג חליפת עטלף חדשנית,שתהיה פיתוח לחליפה המקורית מהסרט באטמן מתחיל. החליפה תהיה הרבה יותר גמישה ונוחה בשביל כריסטיאן בייל. החליפה נוצרה מ-200 חתיכות של גומי,חומרים פליסטיים חזקים עושיים מסיבי זכוכיות,רשת ברזל וניילון. הברדס שאותו חובש באטמן ומשמש אותו למסכה נוצר בעקבות קסדת אופנועים. המסכה החדשה מופרדת מחלק הצוואר,מה שמאפשר לבייל להניע את ראשו ביתר נוחות. לכפפות החדשות של החליפה הוספכו סכינים גילוח שיכולים לעוף מידו של באטמן כשהוא נלחם.

כלי רכב:"האביר האפל" מציג גם כלי רכב חדש,אופנוע העטלף החדש נקרא בסרט "הבאטפוד". ניית'ן קראוולי שעיצב את הבאטמוביל בסרט הקודם,עיצב שש דגמים כאלה בשביל הסרט,למקרה ויהיו תאונות או חבלות כל שהן. הבאטפוד מונחה בידי הכתפיים במקום הידיים וידיו של הרוכב מוגנים בידי מגנים. לאופנוע יש גלגלים באורך של 508 מילימטר בשני הצדדים,האופנוע גם חמוש בכלי נשק רבים,והרוכב יכול להשתמש בהם בנוחיות מהמושב שלו.המנועים נמצאים במרכז הגלגלים.

מוזיקהעריכה

באוקטובר 2006,האנס זימר דיווח כי הוא וג'יימס ניוטון הווארד יחזרו להלחין את המוזיקה של "האביר האפל",לאחר שהלחינו יחד את המוזיקה של "באטמן מתחיל". זימר אמר שהפסקול של באטמן הוצג בסוף הסרט הקודם ויצוץ גם בסרט הזה.

שיווקעריכה

במאי 2007,הסטודיו פירסם את עמוד הטיזר בשביל "האביר האפל",העמוד הציג את סמלו של באטמן[2]. מאוחר יותר באותו חודש,עמוד טיזר נוסף פורסם,עמוד זה הציג את פרסומת הקמפיין של הארווי דונט,על הפרסומת היה רשות "אני מאמין בהארווי דונט"[3]. באותה שנה יצא גם תמונה שהופיע ונעלמה כל כמה שבועות המציגה את הג'וקר[4]. חברת "מטאל" תיהיה אחראית על פס הייצור של צעצועי הסרט.

קישורים חיצונייםעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית